ZÁVADY PŘEVODOVEK
Příklady problémů, které v našem autoservisu řešíme
DSG převodovky
Mechanické převodovky
Závady převodovek
Transporter T5 2,5 TI 6st, například GWB
Závada: Prasklá plastová klec kuličkového ložiska na vstupní hřídeli. Vadná vstupní hřídel. Prodřený obal skříně převodovky.
Řešení: Je třeba vyměnit kuličkové ložisko spolu se vstupní hřídelí a obal skříně převodovky vyvložkovat.
Crafter nebo Sprinter
Závada: Vadná vstupní hřídel a jehlové ložisko.
Řešení: Výměna vadných dílů.
Závada: Hlučnost, nekomfortní nebo nefunkční řazení. Po demontáži mechatroniky zjištěny kovové třísky na magnetech.
Řešení: Jde o závadu ložisek, které je nutné vyměnit.
Závada: Vadná ložiska diferenciálu.
Častá závada u vozů Transporter, Caravelle a Multivan od r. v. 2010.
Vyrezlé drážkování ve spojení planetového kola diferenciálu a pravé poloosy vede k přerušení krouticího momentu na pravé kolo.
Řešení: Převodovku rozložit, vyměnit pravé planetové kolo diferenciálu, těsnicí gumičky, gufera, víko ložiska a víko spojek. Převodovku složit a pravou poloosu nahradit novým dílem.
Závady mechanických převodovek
Převážná většina závad je způsobena:
- nedostatečným mazáním – malým množstvím nebo špatným typem oleje, neodbornou výměnou, nedodrženým intervalem výměny oleje.
My doporučujeme provádět výměnu oleje po ujetí každých 60 000 km. Bez ohledu na to, že někteří výrobci nemají interval výměny oleje v převodovce předepsaný.
- nešetrným provozem – řazením rychlosti bez sešlápnuté spojky nebo její špatnou funkcí, řazením zpětného chodu před zastavením vozidla, rychlým (sportovním) stylem řazení, velkou zátěží při tažení vozíku, valníku apod.
- běžným provozem – mnoho najetých kilometrů způsobuje opotřebení ložisek, ozubených kol, unašečů atd.
Převodovka 0A5
Transporter T5 2,5 TI 6st, například GWB
Závada: Prasklá plastová klec kuličkového ložiska na vstupní hřídeli. Vadná vstupní hřídel. Prodřený obal skříně převodovky.
Řešení: Je třeba vyměnit kuličkové ložisko spolu se vstupní hřídelí a obal skříně převodovky vyvložkovat.
Převodovka 0B8
Crafter nebo Sprinter
Závada: Vadná vstupní hřídel a jehlové ložisko.
Řešení: Výměna vadných dílů.
Převodovka DQ200 DSG 7st
Závada: Hlučnost, nekomfortní nebo nefunkční řazení. Po demontáži mechatroniky zjištěny kovové třísky na magnetech.
Řešení: Jde o závadu ložisek, které je nutné vyměnit.
Převodovka 02J, 02T, 0AM
Závada: Vadná ložiska diferenciálu.
DSG převodovka 0BT DQ 500
Častá závada u vozů Transporter, Caravelle a Multivan od r. v. 2010.
Vyrezlé drážkování ve spojení planetového kola diferenciálu a pravé poloosy vede k přerušení krouticího momentu na pravé kolo.
Řešení: Převodovku rozložit, vyměnit pravé planetové kolo diferenciálu, těsnicí gumičky, gufera, víko ložiska a víko spojek. Převodovku složit a pravou poloosu nahradit novým dílem.