tel: 734 122 122,
739 079 405
,
604 211 669
Českobrodská 367, Praha 9 - Hostavice
po-čt 7 - 11:30,  12 - 17  

Autoservis PŘEVODOVKY AP - Aleš Vala a Petr Svorník

Informace o společnosti

Naše specializace

Zaměření na koncernové vozy

Historie společnosti

Vznik společnosti AP

Co AP znamená

Jaké služby nabízíme

DSG PŘEVODOVKY

     Převodovky AP
DSG převodovky Mechanické převodovky Závady převodovek

Naší specializací jsou opravy a prodej DSG a manuálních převodovek pro všechna osobní, užitková a terénní vozidla.

Na opravenou převodovku poskytujeme záruku. Při každém prodeji repasované převodovky je podmínkou odevzdání vaší rozbité. Na montáž převodovky v našem servisu poskytujeme záruku 6 měsíců.

Po rozložení převodovky a zjištění závady vypracujeme cenovou nabídku a po vašem odsouhlasení opravíme.

Každá oprava zahrnuje tyto úkony:

  • rozložení převodovky
  • rozlisování hřídelí
  • tlakové mytí
  • kontrolu všech součástek
  • výměnu poškozených dílů
  • sestavení hřídelí
  • nastavení předpětí ložisek
  • složení převodovky
  • vždy nová gufera

Po takto provedené opravě vám vystavíme záruční list s daňovým dokladem. Po domluvě můžeme dodat olej do převodovky dle specifikace předepsané výrobcem.

DSG převodovky
Naší další specializací jsou opravy převodovek DSG. Automatická převodovka DSG (Direct Shift Gearbox) je moderní automatická převodovka, u které je hydrodynamický měnič točivého momentu nahrazen dvěma spojkami. Rychlé přepínání dvou spojek umožňuje bleskurychlé řazení, takže se zdá, že převodovka řadí bez ztráty výkonu. Existuje rozdíl mezi starší 6stupňovou DSG a novější 7stupňovou DSG převodovkou. Není pravda, že DSG6 má spotřebu odpovídající manuálnímu řazení.

Jak funguje DSG?
Převodovka DSG se skládá ze dvou manuálních převodovek, přičemž v jedné jsou sudé a ve druhé liché převodové stupně. Každá z nich má vlastní spojku, proto se používá označení dvouspojková převodovka. Právě sepnutá spojka aktivuje dílčí převodovku. Řazení probíhá tak, že ve druhé (momentálně neaktivní) převodovce je při jízdě vždy předem připraven další převodový stupeň. Zatímco jedna spojka se rozepíná, druhá se spíná. Řazení je proto zcela plynulé a vůz při něm nezpomaluje. Výkon motoru totiž po celou dobu bez přerušení míří ke kolům vozidla.
Dvouspojkové převodovky jsou velice náročné na software. Elektronika zajišťuje rozjezdy (v závislosti na stlačení pedálu plynu a na rychlosti vozu spojuje a rozpojuje spojky) i samotné řazení (analyzuje jízdní styl řidiče a stav vozidla a podle toho předpřipravuje nejpravděpodobnější budoucí požadovaný rychlostní stupeň). Rozvoj převodovek typu DSG byl umožněn až vyspělou elektronikou, která umožnila ovládat řazení převodovek.

Diagnostiku DSG řešíme převážně přímo ve vozidle.
Běžný autoservis (devět z deseti) řeší opravu převodovky DSG tak, že ji demontuje, odveze do specializovaného servisu a nechá opravit. Opravenou odveze k sobě a namontuje zpět do vozu.
Proč to není dobré řešení? Protože většinou nemá dostatečné specializované vybavení a zkušenosti, aby DSG převodovku správně naplnil olejem a nastavil. Základní nastavení DSG převodovky a spojek je nutné udělat stejně odborně jako samotnou opravu.

Ve většině případů je třeba zjistit tyto informace:

  • datum montáže, datum výroby mechatroniky
  • kódování ŘJ
  • bloky naměřených hodnot
  • základní nastavení - kompletní zkouška řazení rychlostí a nastavení spínání spojek
  • hodnota aktuálního tlaku oleje
  • otáčky jednotlivých hřídelí

Po zjištění těchto hodnot stanovíme postup opravy. U převodovek se suchými spojkami DQ 200 je třeba:

  • při výměně spojkové sady dobře stanovit hodnoty vymezovacích podložek
  • při výměně mechatroniky provést správně základní nastavení
  • zkontrolovat hlučnost

U převodovek s mokrými spojkami DQ 250- 500 je třeba:

  • ve 30 000 km vyměnit olej
  • každých 60 000 km vyměnit i olejový filtr

Tato servisní práce má svoje pravidla, proto nedoporučujeme kutilství v garáži.

DSG PŘEVODOVKY
 

Odkazy