VW TRANSPORTER T5
Další vývojový stupeň transporteru zachoval základní dispozici 'té-čtyřky'. Narostl snad ve všech směrech a ohledech, přinesl modernější techniku a vyšší úroveň komfortu i bezpečí - připomeňme rozšíření hlavových airbagů k dalším řadám sedadel.
Vnitřní prostornosti prospěly například strmější boční stěny karoserie, než jaké měl předchůdce. Po vzoru USA se i Evropané nadchli pro velkoprostorové luxusně vybavené automobily pro volný čas, sloužící jako shuttle či mobilní kancelář. Multivan se v tomto směru překonává, počínaje variabilitou interiéru a konče infotainmentem.
Pod kapotou se postupně objevila řada více či méně zdařilých motorů, od sametových 3.2 V6/173 kW (235 k) se samočinným tiptronicem po diesely s přípravou směsi systémem čerpadlo-tryska. Nesporné plus představuje podstatné omezení náklonů karoserie díky přepracování obou náprav.
Po druhém faceliftu z července 2015 (první proběhl v roce 2009) označuje Volkswagen původní T5 jako T6, od loňska je v nabídce modernizovaná verze T6.1. Kromě motorů Euro 6d-temp a modulárního infotainmentu MIB 3 stojí za pozornost řízení s elektrickým posilovačem, umožňující vestavbu asistenčních systémů.

