VW TRANSPORTER T4
Nic není jako dřív, koncepce s motorem u zadních kol definitivně (nebo přinejmenším do nástupu elektromobilů) vyklidila pole a nový T4 dostal vodou chlazené motory uložené napříč u poháněných předních kol.
Později přišly na trh také jednotky VR, snažící se nabídnout to nejlepší z řadového i vidlicového uspořádání válců. K optimálním volbám patřil naftový pětiválec 2.5 TDI, seškrcený z 88 kW (120 k) v Audi 100 na 75 kW (102 k) pod kapotou T4. Zato na čtyřválec 1.9 TDI si zákazníci museli počkat až do nástupu T5.
Kromě ještě širší nabídky osobních a nákladních provedení byl v případě T4 k mání i samostatný podvozek, základ individuálně řešených nástaveb. Přední pohon umožnil podstatně snížit polohu ložné plochy.


